Een koude douche voor T-Mobile (2)

Ik dacht dat een belletje naar de klantenservice van T-Mobile voldoende was om mijn aankoop ongedaan bij dit telecombedrijf te maken, maar dat pakte even anders uit. Een aardige man, maar hij beweerde dat het apparaat in de winkel van aanschaf ingeruild moest worden.

Wat ook raar was dat ik bij dit telefoontje tot drie keer het verzoek kreeg om mijn T-Mobile-nummer op te geven. Maar als je dan geen telefoon hebt van T-Mobile? Ondertussen tikken de belseconden door…Ik dus weer terug naar die bewuste winkel. De verkoper zag mij al van verre aankomen en begon een beetje zenuwachtig naar mij te kijken. “Heb je die ouwe weer!”, hoorde je hem denken. Hij verwees mij zonder dralen naar een andere vestiging van T-Mobile even verderop in de straat, “omdat daar een manager aanwezig is”.

O, o, o! De irritatie bij mij begon al weer te groeien. Toevallig kwam ik in die andere vestiging in gesprek met de verkoper van zondag en tot mijn niet geringe verbazing zei hij dat de klantenservice een fout had gemaakt. De klantenservice moest dit afhandelen en niet de vestiging waar het apparaat gekocht was. Hij ging nog wel even bellen met de klantenservice en kreeg de bevestiging. Ik weer naar huis en de klantenservice gebeld. Ik voelde mij als drs. P in dat ene liedje over de veerpont: heen en weer! Ik moest het apparaat via postnl terugsturen en dan zou alles goed komen. En het bedrag werd inderdaad na een paar weken teruggestort. Eind goed al goed? U voelt het al aankomen: neehhh! Tot mijn schrik zag ik een tijdje later op mijn bankrekening dat het abonnementsbedrag was afgeboekt. Weer de klantenservice gebeld en daar constateerde een verbaasde telefoniste dat iemand het abonnement niet gestopt had. Dat zou ze onmiddellijk doen. En het bedrag dan? “O, dat kunt u heel gemakkelijk storneren”. Wat? Daar had ik nog nooit van gehoord. Dat betekent terugboeken. Dus, nog maar even naar mijn bank gebeld. En ja hoor, het bedrag kon ik storneren. Een beetje het tegendeel van doneren.

In het programma Radar kunnen klanten een bedrijf altijd een warme of koude douche geven. Daarom bij deze: een koude douche voor T-Mobile! Dat geldt overigens niet voor de meeste personeelsleden, want die waren van goede wil. Maar de onderlinge communicatie en het langs elkaar heen werken! Eén grote ergernis. En de wifi? De eigenaar van het pand waar ik werk, besloot toch maar een wifi-netwerk aan te sluiten. Hoera! En mij zien ze nooit meer bij T-Mobile!

Het eerste deel van deze blog in twee delen gemist? T-Mobile krijgt een koude douche (1)