Een koude douche voor T-Mobile (1)

Dit wordt in twee delen een grote litanie over T-Mobile. Alles wat mis kon gaan, ging zo’n beetje mis. Hoe het begon?

Wel, op mijn nieuwe werkplek waar ik als zzp’er mijn arbeid verricht, was geen wifi. En dan zijn we helemaal machteloos, zoals je vast wel weet. Aanvankelijk zei de verhuurder van het pand dat elke ondernemer zelf wifi moest regelen. Nu dacht ik daar veel te lichtvaardig over. Op mijn vorige laptop had ik een simpele dongel die je zo kon aansluiten. En hup, er is internet. Op die bewuste zondag stond ik stipt om 12.00 uur te wachten voor het pand van de KPN waar ik hele goede ervaringen mee heb, maar de vestiging van T-Mobile er naast ging net iets eerder open. In mijn ongeduld besloot ik het daarom bij dit telecombedrijf te proberen.

Echt, een heel aardige jongen hielp mij. Een dongel? “Nee meneer als u internet wilt, moet u toch echt een abonnement nemen.” Ik twijfelde en dan moet je nooit inhalen heb ik op mijn rijlessen in een grijs verleden geleerd. Voordat ik het wist, had ik een apparaat aangeschaft van rond de 60 euro plus een abonnement van enkele tientjes per maand. Dom! Thuisgekomen probeerde ik het apparaat aan te sluiten op mijn Mac, maar hij weigerde alle diensten, terwijl de verkoper nog gezegd had dat een kind de was kon doen. Terug naar de winkel waar de verkoper weer zo vriendelijk was om het zelf te proberen. Het lukte hem ook niet en hij wist niet hoe het kon. Ik moet toegeven, hij deed zijn best, maar na een half uur zonder dat ik een stoel kon vinden, besloot ik hem en mijzelf uit het lijden te verlossen. “Volgens mij gaat het je niet lukken.”

Dat dacht hij inmiddels zelf ook en hij stelde voor dat ik op maandag terug zou komen, omdat dan de klantenservice online mee zou kunnen kijken. De dag erop lukte het ook de andere verkoper niet het apparaat aan te sluiten. Intussen had ik alle moed verloren en besloot dat ik van de koop af wilde zien. Dat kon binnen een maand en was daarom geen probleem. Ik moest wel even de klantenservice van T-Mobile bellen om dat te regelen. Dat kon niet in de winkel. Een nieuw hoofdstuk met T-Mobile begon.

Wordt vervolgd